Thursday, August 8, 2013

Motor gefikst?

Dag 3 in Kinshasa, Democratische Republiek Congo
Na ons ontbijtje vertrekken we maar richting mijn motor. Deze keer met een lunch bij ons. Als ik mijn motor wil gaan schoonmaken zegt Jean dat ik dat maar aan de mechanicien moet overlaten, die is daar goed in.

Dan ga ik maar blogverhalen uitwerken terwijl Sander samen met Jean mijn handkap, handvatverwarming (niet dat je die hier nodig hebt), carterbescherming en topkoffer fixt. Al met al zijn ze toch zo weer een dagje zoet met alles recht te buigen wat ik kromgevallen heb. Mijn topkoffer heeft last van een SW-motech design fout. Ik heb de nieuwe topkofferplaat besteld maar die is veel dunner als de oude versie die Sander heeft. Daardoor staat mijn koffer de hele tijd te trillen en dat heeft er nu weer tot geleid dat alle popnagels aan de onderkant hebben losgelaten. Jean boort de popnagels uit, schroef erdoor, moer erop en mijn koffer zit weer muurvast.

We lunchen bij Jean met onze meegenomen broodjes. Daarna ga ik de was eens inspecteren. We moesten onze motorkleding en alle andere was inleveren en dan zou Jean die wassen. Het eindresultaat is gewoon eng. Mijn broek is weer helemaal zwart, Sander zijn jas is helemaal schoon, zijn camelbag is weer zwart en mijn rugzak kleeft niet meer. Enkel Sander zijn broek is niet helemaal schoon geworden maar alsnog wel veel schoner als dat hij was.

Als de avond valt gaan we langs bij Frank en Samira. Helaas zijn ze niet thuis. We wachten een uurtje maar geven het dan op. Vandaag gaan we dus toch nog niet onze vlucht regelen. We laten een briefje voor ze achter en gaan terug naar het hotel.

Voor het eerst rijd ik weer een stukje op mijn motor. Dat bevalt echter niet goed. De temperatuur stijgt enorm. Sander zijn thermometer staat op een kwart maar de mijne op 3 kwart! Daarnaast lijkt mijn motor ook niet vlot te willen rijden. Hij houdt soms in. Morgen moeten we dus toch weer terug naar Jean.

Bij het hotel aangekomen doe ik weer een poging om iets anders te eten, ik heb al eens naar spaghetti gevraagd (staat op het menu) maar toen hadden ze het niet. Vandaag wederom geen spaghetti. De keus is eigenlijk enkel kip, steak, varken, worstjes of vis met friet of plantain. Sander neemt voor de afwisseling worst met friet maar ik houd het maar bij kip met friet.

We werken eindelijk onze blogsite helemaal bij. Het heeft even geduurd maar we hebben alle verhalen uitgewerkt. Tijdens onze avonturen om de motor in Kinshasa te krijgen hadden we niet heel veel behoefte de laptop te voorschijn te halen dus hadden we slechts wat aantekeningen in onze telefoons en in ons boekje gemaakt.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys