Thursday, April 4, 2013

We hebben een huisdier

Een dagje Foum El Oued, Marokko
Ik voel me nog steeds niet heel erg top. Vannacht ook niet goed geslapen dus dat helpt ook niet. We besluiten dus maar een dagje hier te blijven. We slapen lang uit, nou ja om 9 uur worden we de tent echt wel uitgebrand dus dan staan we maar op. We gaan eerst ontbijten en dan willen we door het dorp lopen op zoek naar lunch en diner. De camping hond vergezelt ons bij de hele wandeling door het dorp. We noemen hem Fikkie en hij lijkt soort van te luisteren. In ieder geval als wij keren keert Fikkie en als we stoppen bij een winkel wacht hij buiten. We lopen zo ongeveer een uur lang kris kras door het dorp. Bij het strand vinden we een mooie bamboe stok maar Fikkie lijkt er bang voor te zijn, aporteren doet hij in ieder geval helemaal niet. Als we verder lopen komen we ook langs een man met een klein meisje. Het meisje wil ook met de hond spelen en rent voor hem uit. Ze wil de hond aaien maar Fikkie loopt stug door. Ik vraag haar praat je frans, ik krijg een non en een kusje als antwoord.

In het dorp is het niet alleen lastig een restaurant te vinden, groente en fruit is ook amper te vinden. We gaan eens kijken bij de supermarkt waar we gisteren gegeten hebben en vinden daar enkel wat paprikas en tomaten die uit zichzelf al aan het weglopen zijn. We kopen er dus enkel maar wat fruit wat wel goed eruit ziet. Uiteindelijk vinden we ergens nog wat kleine courgetjes, tomaten en paprikas. We gaan ons eigen maaltje vandaag maar koken. Een slagerij is hier niet te bekennen dus het wordt of een maaltijd met het vlees voor op brood of een vegatarische.

Terug bij de camping volgt Fikkie ons nog steeds en hij neemt plaats in de voortent. Jammer genoeg als ik de camera wil pakken staat hij op en volgt hij mij weer de tent uit. Dus de foto is niet helemaal gelukt.

Tijdens de lunch merkt Sander ook dat zijn eetlust aan het afnemen is. Ik heb gisteren al gelunched met een appel en er vanochtend mee ontbeten. Het brood en het beleg begint ons een beetje tegen te staan. Ik lunch maar weer met een appel en deze keer ook een banaan en Sander eet toch nog een broodje op en een banaan. Daarna gaan we verder met niets doen. We spelen wat spelletjes en liggen languit in onze voortent, ik verhuis ook nog een uurtje naar buiten voor ook wat zonnebaden en dan is het terug de tent in. Een heerlijk totaal niet productief maar wel relaxed dagje!

Ons avondeten koken we deze keer dus maar zelf. Met onze gekochte groente en het vlees voor op brood maken we een prutje van rijst en nog wat pastasaus. Een zeer apparte combinatie die prima smaakt, alleen heb ik nog altijd geen honger dus moet ik aardig mijn best doen om 1 bordje weg te werken.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys