Friday, October 25, 2013

Schokdemper reparatie

Dag 1 Sommerset West, Zuid Afrika
Na ons ontbijt bellen we Martin van MP Custom Valve. We hebben geluk en kunnen vandaag meteen al met de motoren langs komen. We kleden ons dus snel om en vertrekken naar Kaapstad. Na een rondje township (de navigatie maakt ook wel eens een foutje) komen we aan bij de werkplaats. We rijden mijn motor als eerste naar binnen en halen de schokdemper eruit. Martin haalt de schokdemper uit elkaar en constateert dat het gas al volledig weg is. Wat nu te doen? Hij bekijkt zijn opties (vooral afhankelijk van zijn voorraad) en komt dan met de beste oplossing. Hij boort een gat in mijn schokdemper en last er een auto ventiel op. Nu kan mijn schokdemper opgepompt worden.

Hij zet de boel weer in elkaar en test de schokdemper. Die is nu weer helemaal als nieuw. Wij monteren de schokdemper en halen dan de tweede uit elkaar. Die van Sander is niet zo ver heen als de mijne. Het gas is nog goed. Enkel een O-ring is versleten. Hij vervangt deze en ook deze kan dan de motor terug in. Nu nog afrekenen en dan kunnen we vertrekken. Met een bus van remmenreiniger, want wat ze niet hebben bij de Honda garage in Windhoek, en bij auto garages in Zuid-Afrika vinden we wel bij de schokdemper man, hij heeft remmenreiniger!

In de tussentijd zijn wij ook nog even naar de motorzaak Wild At Heart geweest. Daar verkopen ze Wolfman, helaas zijn onze tanktassen nog niet binnen dus we verlaten de zaak weer met lege handen. Ze hebben helaas ook geen koffers, de vrouw heeft de Touratech importeur gebeld en die heeft gezegd dat nergens in Zuid-Afrika ze onze koffers op voorraad hebben. Dat is niet zo goed nieuws, we willen namelijk eerst de 2 typen koffers zien voor we besluiten welke we willen.

Vanuit MP rijden we door naar Canal Walk. De grootste mall van Afrika.

We moeten even ons best doen en dan kunnen we ons langs de slagboom wurmen met de motoren (een ticket weigert hij te geven aan ons). Daar bezoeken we de supermarkt en de 2 outdoorzaken die we er zien. We kopen meteen een nieuwe rugzak voor Sander ter vervanging van de gestolen rugzak. Die kunnen we goed gebruiken want we hebben al boodschappen gedaan. Daarna eten we nog in het centrum. Bij de Spur. Ze hebben een Big Bear Combo, spareribs, kip, steak en lamskotelet. We bestellen beide de combo en laten ons verassen. De Spur is vergeven van het personeel, het is er druk maar alsnog vragen we ons af, is er meer personeel of klanten? Om de haverklap komt dan ook iemand (eigenlijk dezelfde persoon steeds) aan onze tafel, are you OK? Tot op het vervelende af, zo vaak komen ze langs. Mijn bord blijken ze een beetje verprutst te hebben, de oplossing? Je draait alles om.
Ik neem een hap lam en ontdek dat de andere kant volledig verkoolt is. Ik draai de steak om en zie hetzelfde. De sparerib heb ik al op, die was ook wat verbrand maar niet zo erg. Ik roep dus maar iemand en vertel dat dit toch wel erg zwart is. Ik red mijn kip van het bord (die is wel goed) en ze nemen mijn bord mee terug. In de tussentijd peuzel ik de kip op. Het bord komt terug, weer gevuld met friet, uienringen, sla, en een grotere steak als hiervoor. De lam is verdwenen maar daarvan had ik het goede stuk toch al gegeten dus veel vlees was dat niet meer. Sander en ik moeten ons best doen maar we krijgen alles op. Daarna rijden we terug naar Cheryl, thuis computeren we nog wat, drinken een biertje en dan is het alweer bedtijd.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys