Thursday, October 17, 2013

Historisch moment, 2-0 voor Sannie

Van Rosh Pinah, Namibie naar Ai-Ais, Namibie
Wat is het koud!!! We hebben geslapen met summer-side-up, dat was duidelijk te koud. Verkleumd komen we ons bedje uit. Maar hopen dat snel de zon boven de bergen uit komt.

We ruimen eerst de tent op, daarna is onze braaiplek lekker in het zonnetje en kunnen we dus ontbijten. Na het ontbijt besluit Sander van beide motoren de bandenspanning op 1,6 bar, het minimum, te zetten. Daarna kunnen we op pad.

Met nog 7,8 km te gaan tot het asfalt gebeurt er iets wat niet vaak gebeurt. Ik hoor achter me, shit ik lig. Sander is gevallen! Ik stop, loop terug en we zetten zijn motor overeind. Daarna gaan we verder. Met nog zo een 4 km te gaan hoor ik au! Sander is wederom onderuit gegaan!

Ik stop weer, stap af, loop terug en constateer dan dat hij bij dezelfde struik is gaan liggen als waar ik gisteren ben gevallen. Deze keer is het wat sleur werk om zijn motor uit de berm te krijgen.

We zijn nu aan het speculeren of Sander mijn aantal valpartijen van de heenweg zal evenaren. Maar de laatste 4 km leggen we zonder val partijen af. En dat terwijl daar echt nog wel wat grote zandbakken in zitten!

Net voor het asfalt stoppen we, stappen we af, en doen we een vreugdedansje. We hebben de tweede keer 14 km pokkeweg afgelegd! Ik maak nog een extra dansje, ik ben niet gevallen en Sander wel, 2 keer!

We zetten koers richting de Oranje rivier. Bij de afslag om bij de rivier te komen staat de politie. Ze willen ons rijbewijs zien. Ik laat hem ons gelegaliseerde kopie zien en we leggen uit dat onze spullen gestolen zijn. We moeten nog even onze gegevens op de presentielijst invullen en dan mogen we verder.

De route langs de rivier is erg mooi.

Het is bijna jammer dat het nog geen lunch tijd is. We schieten zo rap op. We besluiten dan maar door te rijden tot Ai-Ais, onze bestemming van vandaag en daar te lunchen.

Onderweg komen we nog de groep Canadezen tegen, die komen van Ai-Ais af. Die hebben gister een flink stuk gereden! We zwaaien en rijden door. Net voor Ai-Ais wordt de weg soms nog een beetje spannend maar zonder verdere valpartijen behalen we onze bestemming. We tanken, betalen de camping en gaan eerst lunchen. Daarna zoeken we een plekje voor de tent. Als die staat gaan we de attractie, de hot springs bekijken. We trekken onze zwemkleren aan, nemen de handdoek mee en daar gaan we.

Die hot spring is nogal een domper. Een paar kleine poeltjes water, een waarschuwing dat het 65 graden is en geen mogelijkheid erbij te komen.

Gedesilulisoneerd gaan we naar het zwembad. Hadden we vandaag door moeten rijden naar Hobas? Het zwembad daar en tegen is een plaatje.

Een groot paas ei vorming bad. En warm! Sander vindt het te warm. We zwemmen een half rondje en dobberen wat in het bad. Daarna gaan we op de kant liggen drogen.

Tijd om ook nog wat nuttige dingen te doen, als we droog zijn ga ik kleren wassen en Sander de brander schoonmaken. Die doet het namelijk niet echt lekker meer. Daarna repareren we de rugzak met behulp van ons militaire naaisetje, bedankt pap het komt eindelijk van pas! Als alle klusjes gedaan zijn is het alweer etenstijd. De shop hier is een grote flop, in de grote vriezer met braaimeat zit, ijsblokjes. Dat valt niet te braaien. Het restaurant heeft de keuze uit 3 dingen, we besluiten maar zelf te gaan koken en fabriceren een maaltijd met rijst, pasta saus en tonijn. Een beetje aan de weinige kant maar het smaakt prima.

's-avonds worden we gedwongen vroeg naar bed te gaan. Het barst hier van de rupsen die de boom uit komen vallen en over ons heen kruipen. Vieze gluiperige, slijmerige beestjes.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys