Monday, October 14, 2013

Boem again

Van a little Sossus lodge, Namibie naar Helmeringhausen, Namibie
Het is winderig vandaag. Voordeel is wel dat we geen last hebben van elkaars stof. We slaan af de D845 op. We hebben gister al gezien dat er soms wat zandbakjes in zaten. Dat het echter zoveel zand is hadden we niet door. We ploeteren ons een weg door de zandbakken. Dan opeens, met best een redelijke vaart, vlieg ik van de motor af. Deze keer geen zachte landing, op zijn minst een grote blauwe plek. Sander stopt snel en zet mijn motor overeind. Ik krabbel ook overeind, constateer dat een blauwe plek en schaafwond de enige schade is aan mijn lijf en zie dan een enorme kei op de weg. Waarschijnlijk lag die onder het zand en ben ik er tegenop gereden. Mijn motor komt er iets minder fraai van af, mijn rechter spiegel is nu helemaal lam.

We stappen weer op en ploeteren verder. We tellen de kilometers af. Eindelijk bereiken we de C27, C wegen zijn beter dan D wegen dus we halen opgelucht adem. Maar goed zonder uitzonderingen geen regels, deze C weg is niets beter dan de D weg die we net achter ons hebben gelaten. Zand en dan wasbordjes. Ze hebben hier wel leuke borden. Pas op gemsbok, pas op zebra, pas op giraffe.

De eerste 2 hebben we ook zien rondlopen. De giraffe is de enige die we gemist hebben. Gemsbokken zien we het meest.
Een aantal zijn bang voor ons en sprinten of weg of steken voor ons de weg over. Eentje is minder fortuinlijk, hij blijft met zijn hoorns in het hek hangen en tuimelt zo het hek over. Ook zien we springbokjes. We zitten er eentje na te kijken die erg mooi springt. Daardoor zien we beide niet dat een tweede voor ons de weg oversteekt. Gelukkig is hij wel ver genoeg voor ons.

Bij Betta stoppen we om te tanken. Op de pomp hangt weer een briljant briefje: “Please note, we do not entertain any complaints about the wrong fuel being put in your car. It is your own responsibility to make sure you get the right fuel”. Wat jammer geen entertainment. Wij rijden na het tanken dus maar door.

Ook na Betta wordt de weg weinig beter. Opeens hoor ik achter me, jahoor ik lig. Sander is een zandbak in gereden. Hij tilt zijn motor overeind en we gaan verder. Helaas geen 1-1 want ik ben eerder al voor de tweede keer vandaag onderuit gegaan, ik dacht mijn motor mooi in de berm te parkeren maar dat bleek een zachtzand berm te zijn. Een stuk verder op maakt Sander bijna de 2-2. Nog net weet hij de motor overeind te houden als hij een grind heuvel schampt. We gaan lekker vandaag!

Zonder verdere kleerscheuren bereiken we Helmeringhausen. We worden begroet met de vraag of we van de motorclub zijn. Dat zijn we niet maar er komen er dus meer. Wij zetten ons tentje neer en lopen eerst naar de supermarkt. Als we terug lopen zien we de motorclub. Een BMW club met bijna allemaal een gele Wolfman tanktas op de tank. Eens vragen waar ze die vandaan hebben. Het blijkt een georganiseerde reis te zijn, Emily komt uit Canada en verwijst ons naar de reisleider. Met die maken we een praatje en we krijgen meteen adressen door van waar we in Cape Town kunnen slapen, waar ze onze schokdemper kunnen maken en misschien kunnen we ook tanktassen geregeld krijgen!

1 reacties:

Margot en Gerard said...

Heerlijk weer die verhalen. Vlak voor het weekend! Ik ga er even lekker voor zitten!

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys