Monday, May 27, 2013

Lekker golven

Een dagje Akwidaa, Ghana
Het heeft gegoten vannacht. Helaas hadden we het raampje van de tent open staan dus heeft het ook binnen geregend. En als ik 's-ochtends de koffers controleer is het ook nat in 3 van de 4 zijkoffers. Eerst maar alles te drogen leggen dus. Dat kan in een soort van opslag van de lodge. Binnen drogen is ook de enige oplossing want bijna de hele dag regent het.

We gaan in de ochtend ook het dorpje in om brood te halen. We werken ons door de wirwar van straatjes. Veel kinderen zwaaien en lachen maar er is 1 meisje die het nodig vind om te slaan. Ik kijk boos naar haar en ze schiet weg tussen de huizen. Helaas kijk ik niet boos genoeg want op de terugweg slaat ze me weer, samen met een kleiner meisje. Ik zet de achtervolging in en krijg de kleinste te pakken ik zeg maar dat slaan niet mag. Omstanders staan alleen maar te lachen. Een raar dorpje is dit ik ben namelijk best boos maar niemand zegt er verder iets van.

Terug bij de lodge maken we ons ontbijt daarna stopt het even met regenen en duiken we even de zee in. Zwemmen dat gaat hier niet. De golven zijn hoog en sleuren je alle kanten op. Blijven staan vind ik al een kunst zat.

Na de zeeduik nemen we een douche. Daarna begint de regen weer dus doen we maar wat spelletjes. Als het weer droog is nemen we een tweede duik in de nog altijd woeste zee.

We eten 's-avonds weer bij de lodge. Deze keer bestellen we BBQ kip met toamten salade en friet. De tomaten echter zijn nergens te bekennen wel mango en advocado. Als we er later naar vragen zeggen ze ja sorry de tomaten waren op en onze auto is stuk dus ze kunnen geen boodschappen doen.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys