Tuesday, April 1, 2014

Een beter dagje

Van Bettingen, Duitsland naar Hofheim, Duitsland

Na wederom een zeer koud nachtje beginnen we eerst maar eens met uit te zoeken wat er mis is met de Garmin. Eerst maar even de Afrika kaarten terugzetten en die routes verwijderen. Dan exporteren we de route opnieuw vanuit basecamp en importeren die weer in Garmin. Eindelijk werkt het, het probleem was de export dus.

Daarna even binnen wippen bij de receptie om te vragen waar we onderweg een Real tegenkomen. Ze zetten meteen de koffiezetter aan dus drink ik ook maar meteen een bakje koffie. Weer helemaal warm stuur ik Sander voor zijn kopje koffie en ga ik verder met opruimen en de route te maken. Sander fixt ook even de rits van mijn protectievest en dan kunnen we op weg.

We rijden op de motorkaart naar Munchen. Eindelijk een dagje waarop we relaxt kunnen rijden binnendoor. Tot ik een tractor voor me krijg. Ik zie dat er niets aan komt geef gas en wil hem inhalen. Terwijl ik bijna naast hem zit slaat het kreng opeens af naar links. Zonder blikken, blozen, kijken of knipperen. Ik moet vol in de ankers en weet net aan rechts erlangs te duiken. De chauffeur van de tractor heeft niets in de gaten en tuft rustig zijn akkertje op. We lunchen ergens onderweg op een bankje in het zonnetje.

Net voor Munchen kiezen we toch weer voor de snelweg. Garmin heeft namelijk de voorkeur voor het stadscentrum en wij niet. We rijden naar de Real om daar de telefoon om te wisselen. Eigenlijk kan dat niet zegt de medewerkster maar ze regelt wat met de baas en dan krijgen we ons geld terug. Super blij zijn we met deze service! We kiezen meteen een nieuw mobieltje uit bij haar. Nu is Sander eigenaar van een LG L4. We stoppen ook even om de hoek bij de mediamarkt om de USB plug te vervangen.

Omdat het nu al weer 17:30 is besluiten we de korste weg (snelweg) naar een camping uit onze gids te rijden. Vanwege de file is het toch al gauw weer 18:45 voor we er aan komen.

Het is een camping aan het meertje met uitzicht op de alpen. Overal om ons heen ligt er sneeuw op de bergen. Ik krijg het spontaan een stuk kouder. We zetten ons tentje neer, maken avondeten, wassen af en verdwijnen weer snel onze nieuwe woning in, het is veel te fris om buiten te blijven.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys