Tuesday, March 5, 2013

Familiebezoek

Gisteren helemaal vergeten te vermelden dat we de finish van de tour de Paris / Nice hebben gepasseerd. En ook het halve parcours hebben gereden! We vroegen ons al af waarom er zoveel politie op straat was. Pas bij het passeren van de finish hadden we door waarom...

We worden wakker in ons hotel in Saint Gaultier. Ik wil nog even de pannenset uit de motor koffers halen om die even af te wassen. Ik kom beneden, trek de deur open staat er aan de andere kant een grote zwarte hond. Ik schrik zo dat ik de deur weer dicht doe. Maar ja ik wil er wel door. Dus toch maar weer de deur open, en ja hoor hij staat er nog, kwispel de grote zwarte hond. Het blijkt een schat te zijn die enkel steeds zijn tanden laat zien maar ondertussen vrolijk kwispeld. Als ik de deur naar het hotel weer open doe vliegt hij de gang op. Nou ja prima dan kan ik aan de andere kant het hotel uit om bij de motor te komen. Ik krijg de hond alleen niet meer terug in het restaurant gedeelte want luisteren doet ie niet.

Onze eerste stop is de supermarkt om de hoek van het hotel, eerst maar even een ontbijtje halen want dat konden we onze gastvrouw van het hotel niet aan doen (trouwens de rekening van een nachtje slapen, bier drinken en een 3 gangen diner was nog niet eens 60 euro! Dat is nog eens een hotel met een scherpe prijs / kwaliteit verhouding). We hebben zo een honger dat we ontbijten op de parkeerplaats van de supermarkt. We pakken flink uit, kopje kofie zetten, kopje thee, sapje, broodje smeren, we nemen onze tijd.

Uiteindelijk is het toch tijd om te vertrekken. Onderweg zien we onze eerste lammetjes! Sommige al wat groter maar ook een paar die echt nog heel klein zijn.

Tijdens de lunchpauze besluiten we onze bestemming aan te passen. We willen toch langs Sander zijn oom en tante rijden, want zo vaak kom je er niet in de buurt. Het is een beetje om maar tegelijk een eerder eind punt van de dag. Iets wat ik, gezien de storm die er woedt, niet erg vind. Er zijn echt rukwinden waardoor ik soms wel een beetje erg slinger. Dus we programmeren onze Garmin naar bestemming Fonforet, een bestemming die Garmin niet kent.... Met behulp van de postcode kunnen we wel iets vinden dus die kant gaan we maar op.

Na weer een stukje rijden komen we langs een zeer mooi dorpje, met een kerkje (zoals alle dorpjes) en een kasteeltje. We besluiten een klein rondje te wandelen om de gebouwen op de foto te kunnen zetten.

Rond een uurtje of 16:30 komen we aan bij Fonforet. We rijden wel eerst 2 keer het huis voorbij voordat we het vinden maar eind goed al goed, we vinden het huisje en bellen aan. Gelukkig zijn Sander zijn oom en tante thuis. We worden uitgenodigd te blijven eten en slapen, iets wat we, nog steeds gezien de storm, graag aannemen.

Het wordt een gezellig avondje, met verhalen uitwisselen, wijn drinken, lekker eten en ook heerlijk slapen.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys