Tuesday, September 3, 2013

Motoronderhoud

Maun, Botswana
Ook vandaag gaan we na het ontbijt de stad in om te internetten. Wimpies beviel gisteren goed dus we keren er terug en bestellen deze keer allebei een ijsje. We werken de blog bij, lezen de mail en dan is het tijd om weer terug te gaan.

Thuis aangekomen moeten we toch een keer aan de motoren gaan klussen. Sander begint met de Garmin op mijn motor te installeren en ik begin met de andere motor alvast kaal te maken. De Garmin zit er al snel op, eindelijk heb ik weer navigatie. Nu nog even de bougies vervangen en de filters en dan kan ik mijn motor weer in elkaar zetten.

Als Sander de ketting van mijn motor wil gaan spannen komen we tot de conclusie dat mijn ketting niet goed meer is. Er zitten wat schakels in die stuk zijn waardoor de spanning erg onregelmatig is. Spannen gaat niet meer. Cok belt voor ons wat rond maar helaas is er in Maun niet aan een ketting te komen. Het lijkt erop dat we ons plan weer eens moeten omgooien en rechtstreeks naar Windhoek moeten om een nieuwe ketting te kopen.

Met mijn motor kunnen we nu niet meer verder, dan dus maar die van Sander. Hij begint met de bougies en fileters vervangen. Nu de Garmin nog daarna kan ik hem in elkaar zetten. Helaas gaat de Garmin installatie nu niet van een leien dakje en gaat de kabel stuk. Ondertussen is het al 16:30 en het wil allemaal niet meer. Tijd om te stoppen dus, we moeten het maar een andere keer afmaken.

We ruimen de spullen op en gaan een biertje drinken. Daarna moeten we eerst maar eens douchen, morgen gaan we kamperen voor 2 dagen dus daar willen we schoon heen. Na een record douche oen we fris weer buiten. Tijd voor nog een biertje. Meteen zit Bobby weer op mijn schoot, al snel ben ik niet schoon meer maar zit ik weer gewoon onder de hondenharen.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys