Saturday, September 28, 2013

Administratief dagje

De vierde dag Windhoek, Namibie
Sander wil graag een keer uitslapen. Dat mag hij, tot 10 over half 7 in plaats van tot half 7. Dan vind ik het toch echt wel tijd voor pannenkoeken. Als die op zijn beginnen we met het inrichten van de telefoon alle apps moeten er weer opgezet worden. Helaas blijken er vele nog niet voor android jellibeans geschikt te zijn.

Als we klaar zijn met installeren gaan we de stad in, eerst even langs de Honda om te scannen daarna via de supermarkt en de camera zaak terug naar de camping. Bij de supermarkt nemen we de express rij, de rij voor 10 items of minder. Voor ons staat een man met een afgeladen karretje. Wij tellen hardop mee, 1, 2, 3, …. 15, 16 …. dan stoppen we maar. De kassamedewerker zegt er niets van, ze helpt zelfs met inpakken! Als wij aan de beurt zijn zeg ik dan toch maar dat dit toch een max 10 items rij is. Ja zegt het meisje maar als ik er iets van zeg zegt de klant dat hij of niet kan tellen of het niet gezien heeft. Gewoon terugsturen zeg ik, wedden dat ze de volgende keer kunnen tellen?

We zijn uitgehongerd als we terugkomen en redden het maar net om tot 12 uur te wachten met lunchen.

In de middag mag ik beginnen aan een erg vervelde klus, de gestolen goederen moeten opgegeven worden aan de reisverzekering. Dat betekent lijstjes maken van alles wat gestolen is, aankoopdata erbij zoeken, aankoopbedragen en bonnetjes. Het duurt een paar uur en Sander valt ondertussen zelfs in slaap. Als ik eindelijk klaar ben met de lijsten gaan we weer lopen.

We willen eten bij de Wimpies maar de dichtstbijzijnde Wimpies is om 18 uur dicht. Dan maar naar de verre weg. Onderweg komen we langs de Hungry Lion. Dat komt goed uit want wij zijn hongerig. Maar eerst even een ijsje halen. De zaak gaat volgens het bord pas om 20 uur dicht maar al voor 17 uur lopen ze schoon te maken en ijs is er niet meer te krijgen. Dan maar zonder ijs doorlopen.

We komen langs een gift-shop. Een van de weinige die nog open is. Ik wil snel even naar binnen om kaarten te kijken. We kijken naar de sluitingstijd en die is 17 uur, het is nog 10 minuten voor dus dat moet kunnen. We stappen naar binnen en de medewerker zegt “sorry we are closed”. Hoezo vraag ik op de deur staat 17 uur. Ja het is al 17 uur zegt de vrouw. Waarop ik mijn horloge laat zien... We mogen snel even rondkijken.

Als we bij de superspar aankomen blijkt die gelukkig nog open. We doen een rondje supermarkt. Deze heeft verbazingwekkend veel Europese artikelen. Leibniz koekjes (5 euro voor een pakje), Haribo snoepjes, Stroopwafels in deflsblauw blik, AH ontbijtkoek en Bolletje beschuit! Uiteraard allemaal niet te betalen maar goed, voor de wanhopige, het is te krijgen hier. Het vlees assortiment valt een beetje tegen dus uiteindelijk staan we nog zonder braaivlees buiten.

We steken de straat over en gaan de mall in. Dan krijgen we een onaangename verrassing. De Wimpies is dicht! Waar moeten we nu eten? Een andere supermarkt is wel open en we zoeken en vinden daar wel braai-vlees. Terwijl we rondje supermarkt doen bedenken we ook een plan voor de avond. Die is heel orgineel, we gaan naar DoRego's!

Bij DoRego's worden we weer warm welkom geheten. Deze keer neemt Sander een cheesyboy, een hamburger met dubbele portie vlees en kaas. Je hebt de keus uit bief, kip of vis (???!). Nog een portie friet erbij, een kip menu voor mij en onze standaard salade. Het meisje kent ondertussen onze bestelling van sla al en als ik die vergeet vraagt ze dus, of ik niets vergeten ben, willen we geen sla deze keer? Ach tuurlijk je hebt gelijk, nog een griekse salade erbij.Voor het eerst lukt het ze niet de bestelling tegelijk uit te serveren. We vergeven het ze makkelijk want het eindresultaat, ook al laat de kip even op zich wachten, is weer heerlijk.

Terug op de camping gaan we verder met computeren, we moeten nog de contacten, bestanden en kalender van de telefoon vullen. De avond is dan al weer snel voorbij.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys