Monday, November 4, 2013

Sander maakt een schuiver

Hoe kan ik het vergeten te melden? We rijden van Stellenbosch naar Paardeneiland in Kaapstad en komen dan op een klaverblad van snelwegen. Op dit klaverblad zijn we al eens fout gereden toen we terug gingen naar Cheryl, omdat de bochten heel krap zijn en de afslagen elkaar super snel opvolgen. We rijden het klaverblad op eerst rechts aanhouden, dan links aanhouden, door de bocht en dan rechtsaanhouden.... Die laatste is fout we zien onze afrit links liggen terwijl wij ondertussen op de snelweg terug richting Stellenbosch zitten.

De eerst volgende afrit keren we dus weer om. Poging 2 om naar Paardeneiland te bereiken. Nu hebben we het helemaal door. Rechts aanhouden, links aanhouden, krappe bocht je moet dan wel invoegen dus Sander kijkt achterom om te zien of er verkeer aankomt, ruikt diesel en schuift zo onderuit!

Ik rijd achter Sander en mijn grootste angst is dat ik in zo een situatie over hem heen rijdt. Ik rem, stop, en begin eerst maar te toeteren, de bocht is namelijk niet overzichtelijk en ik heb geen zin om van achteren aangereden te worden. Ik zie de auto achter me aankomen en stoppen, die heeft het dus gezien. Ik spring van de motor en loop snel richting Sander, zijn motor ligt op 2 rijbanen. Zelf staat hij ondertussen al weer overeind. Samen tillen we de motor op en dan snel maar weg hier. De snelweg is niet echt de plek om de schade te bekijken.

Bij Andy aangekomen blijkt de schade een smerige broek (diesel) en een gebroken klem op de motor te zijn, valt mee dus. Sander staat uiteraard wel nog een beetje te beven, zeer heeft hij zich niet gedaan maar een schuiver op de snelweg, dat is toch niet iets wat je hoopt mee te maken.

2 reacties:

rainman said...

ppppppfffffffffff dat is niet zo lekker om op de snelweg een schuiver te maken. dan kan je maar beter omvallen in een plas met modder. maar gelukkig valt de schade mee op een deuk in de imago van sander na. niet meer doen hoor .

Sanny said...

wow heftig zeg. Dat was voor allebei heel erg schrikken. Gelukkig is het goed afgelopen. Ik zeg, gaan jullie die stoffige zandpaden maar weer op. Jullie zijn snelweg rijden duidelijk verleerd :)

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys