Thursday, December 5, 2013

Tickets geboekt

Dag 3 Johannesburg, Zuid-Afrika
In de ochtend ontdekken we dat de shippingquote die we gehad hebben via Antwerpen gaat. We vragen Feltra te kijken of het dan niet goedkoper is om onze motoren in Antwerpen op te halen. Kelly gaat ermee aan de slag voor ons en een tijdje later krijgen we een nieuwe quote binnen. Via Antwerpen is wel degelijk goedkoper. We besluiten dan maar onze motoren daarheen te verschepen.

Nu we een knoop gehakt hebben gaan we naar het winkelcentrum. We hebben op internet naar tickets gezocht maar willen ook eens kijken wat het flightcenter in de aanbieding heeft. We krijgen de keuze de 9de met Egypt air voor 6300 rand, de 10de t/m 13de met Kenia airways voor 6400 rand of de 14de met een andere maatschappij voor 5000 rand. We zitten de dubben, de laatste is veel goedkoper maar het is wel 27 uur vliegen (8 uur wachten op de Seichellen en nog eens in Abu Dabi) we besluiten voor de 9de te gaan, het is wel wat snel maar goed we regelen het wel. Blijkt echter dat we te lang getwijfeld hebben, de Egypt air is reeds door andere geboekt.

Dan maar Kenia airways. We besluiten de eerste dag te nemen die 15 uur vliegen is (Kenia airways vertrekt 3 keer per dag vanuit Johannesburg maar 1 keer vanaf Nairobi je moet dus of 2 uur wachten op Nairobi of 8 uur of 10 uur). De tickets worden geboekt, dinsdag 10 december om 00:40 vertrekken we en dan komen we dinsdag om 15:20 aan in Schiphol. We moeten in Nairobi overstappen.

Met de tickets op zak gaan we terug naar huis. Het wordt tijd om onze spullen uit te zoeken. We mogen 1 stuk bagage per persoon en 1 stuk handbagage meenemen. Dat betekent 1 van de motorkoffers per persoon en onze helm in een sporttas als handbaggage? Nu moeten we dus kiezen, wat gaat met de boot en wat nemen we mee. We besluiten onze kleren en slaapspullen mee te nemen en het voedsel en gereedschap met de boot te sturen. De 2 grootste koffers gaan mee in het vliegtuig en de rest gaat dan in het krat. Onze helm moeten we nog even navragen bij Kenia airways, hij is net (3cm) groter dan de afmeting restricties van Kenya airways. Maar als we onze helm in de koffer moeten stoppen kan er eigenlijk niets anders meer bij. Onze protectievesten en kniebeschermers weten we in een koffer te prakken dat scheelt dan weer losse items bij het verschepen.

Als Kobus thuis komt van zijn werk besluit hij ons zijn tent te laten zien. We krijgen een demo tent opzetten in de voortuin. Men opent de zak, haalt het band eraf. Schut een paar keer en voila tent staat.

Volgens de specificaties is het een 4 persoons tent. Kobus geeft toe, hij heeft graag ruimte. De tent weegt 8 kilo en heeft nogal een pakmaat maar ja hij heeft gelijk op zijn 1200 Yamaha heeft hij alle ruimte. Ook laat hij zijn cruise control zien. Een soort grote wasknijper op zijn gashandel die hij tegen de rem aan duwt en het gas blijft op die stand staan. Geniale uitvinding. Blij dat hij is met zijn nieuwe 3D printer besluiten Sander en Kobus meteen te proberen om er nog een te maken met zijn printer. Ze maken foto's van het stuk plastic zetten de printer aan en 7 minuten later is de tweede cruise control klaar en hij werkt ook nog!

Na het eten vraagt de vrouw van Kobus of hij nog wat hout wil uitsnijden. Ze maakt sieraden en ze wil nu een paar sets oorbellen maken. Het sjabloon staat al op de computer. Kobus zet de laser printer aan en wij krijgen een demo.

De laser brand zich een weg door het hout en nog geen half uur later zijn 4 nieuwe sets hangers geboren.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys