Sunday, December 1, 2013

Hannah's verjaardag

Dag 2 Gabarone, Botswana
Vandaag is het dan zo ver, we gaan van feest naar feest maar vandaag is Hannah echt jarig en wordt ze 9! We beginnen de dag dan ook met het uitpakken van de cadeautjes. Vooral de Ipad mini valt natuurlijk in goede aarde. Hij wordt meteen uitgepakt en dan begint ze met het maken van foto's van haar andere cadeautjes. Als de cadeautjes bewonderd zijn stappen we met zijn allen in 1 auto (lekker knus) en rijden naar Sanitas. Kent moet werken vandaag en is daar al.

Bij Sanitas aangekomen krijgt Hannah nog meer cadeautjes. Daarna nemen we plaats in de tea garden en krijgen we een brunch. Helaas voel ik me niet zo lekker, eigen schuld in de auto teveel naar de Ipad gekeken en te weinig naar buiten. Gelukkig doet het ontbijt wel goed. Het laat lang op zich wachten maar als het er is vallen we allemaal aan. Sander heeft een sandwich met friet besteld voor zijn brunch! De rest doet het wat gematigder, friet op onze nuchtere maag vinden we niet zo een plan.

Als we ons ontbijt op hebben krijgen we een rondleiding door het bedrijf.

Vannacht is de bliksem ingeslagen in een palm boom en Kent laat ons de schade zien. De boom is verbrand, net als de boom ernaast en verder zijn er veel netten die de planten beschermen verbrand. Toch mogen ze nog van geluk spreken dat niet ook die planten in brand zijn gevlogen.

Na onze rondleiding stappen Sander en ik op de motor en volgen we de rest weer terug naar huis. Vandaag is het Hannah d'r verjaardag, dus als zij galgje met ons wil spelen doen Sander en ik dat graag. Het wordt wel de engelse galgje want ook al spreken Hannah en Hans Nederlands, ze zijn beter in Engels. Na een stuk of 6 rondjes galgje vinden we het wel genoeg geweest, Hannah ook, ze trekt haar nieuwe zwempak aan en duikt het zwembad in.

Ze weet Sander zover te krijgen ook het water in te gaan. Ik verdiep me in de tussentijd in het boek wat Katja me geleend heeft. Het vlinderkistje is inderdaad een erg goed boek. Jammer dat het ruim 500 pagina's is. Dat haal ik niet in de tijd dat we hier zijn. Maar hee, onze motoren zijn stuk dus de kans bestaat dat we terugkomen en dan kan ik weer verder lezen.

Als avondeten krijgen we een pasta schotel met een salade, spinazie en mais. Onze jarige job geniet er duidelijk van want we moeten haar ervan weerhouden ook de portie voor Kent op te eten. Als iedereen genoeg heeft krijgen we nog een ijsje als toetje en dan is het feest toch echt voorbij (voor vandaag dan want morgen is het natuurlijk nog feest op school). De kinderen moeten naar bed. De ouderen gaan op de bank zitten voor een filmpje en dat geeft mij heerlijk de gelegenheid nog een stuk te lezen.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys