Friday, December 20, 2013

Motor ophalen

Terug in Nederand
Vandaag gaan we de motor van Marjolein ophalen. Afgelopen dagen zijn we met Bas van Hyperpro in contact geweest. De motor van Marjolein is daar al heen gebracht en Bas heeft de schokdemper een onderhoudsbeurt gegeven. Daarnaast heeft hij de veervoorspanning aangepast, de motor is nu 4,5 cm lager. We moeten even kijken of dat genoeg gaat zijn.

We gaan met de trein terug naar Heemstede en halen daar de auto op om weer naar Alphen te gaan. Eerst naar Hyperpro de motor bekijken. Ik stap op en ik kan bij de grond. Toch besluiten we wel al snel dat we voor nog meer verlagen gaan. De veren van deze motor gaan naar die van Sander en dan krijg ik een kortere veer ervoor terug. Dat gaan we echter pas doen als we ook Sander zijn motor opgehaald hebben.

Ik ga ook eens testen of ik iets met de zijstandaard kan. Dat blijkt niet het geval. Afstappen is problematisch. De standaard van de BMW klapt automatisch in erg handig bij opstappen maar erg onhandig met afstappen mijn pootjes zijn namelijk niet lang genoeg om die standaard uitgeklapt te houden.

We rijden door naar Marjolein en Christian en onderhandelen kort over de prijs. Als we het eens zijn maken we het geld over en dan gaan we met zijn vieren naar het postkantoor. Daar wacht ons een onaangename verrassing. Overschrijven lukt niet dus de vrouw achter de balie belt het RDW, ja met mij nog een keer deze keer heb ik allemaal nederlandse papieren maar het lukt nog niet. Ze praat met de RDW medewerker en dan hoor ik het haar zeggen: 'OK ik zal het ze uitleggen'. Ik voel hem al aankomen, wij zijn niet ingeschreven in het GBA zal dat het probleem zijn? Jahoor dat blijkt zo te zijn. We overleggen en besluiten alle papieren mee te nemen, we zullen morgen dan de motor overschrijven op Sander zijn vader. Daarna kunnen we rustig uitzoeken hoe we het ding dan op onze naam krijgen.

Bij Hyperpro stap ik op de motor, we nemen afscheid en gaan naar Bol. Eerst nog even langs de tijdelijke afscheidsborrel van Jonna. We zijn aan de late kant maar gelukkig is Jonna er wel nog. Ik parkeer de motor en vraag eerst aan een ex-collega of hij even wil helpen met de standaard zodat ik kan afstappen. Mooie binnenkomer toch?

Sander komt ook even mee, ik kan mijn afstaphulpje en navigator toch niet buiten laten staan? Gelukkig begroet iedereen hem vriendelijk en vind niemand het erg dat hij mee is. We drinken een biertje, kletsen even met Jonna en Dagmara maar als Jonna aanstalten maakt om naar huis te gaan vinden wij dat ook een mooie tijd. We kunnen ook niet te laat thuiskomen.

Ik stap weer op mijn nieuwe BMW (die Sander heel lief voor me gekeerd heeft) en we rijden achter elkaar aan naar Heemstede toe. Eventjes weer wachten tot Sander de standaard voor me uitklapt en dan kan ik eraf. Eerste rit met mijn nieuwe motor redelijk succesvol voltooid. De motor bevalt me wel. Schakelen en remmen gaat prima, de hendels zijn niet te ver weg. Enkel de zithouding moet ik nog aan wennen en het zadel. Het zadel is erg glad en recht, als ik het gas open trek schuif ik zo over het zadel naar achteren toe. Ik moet me dus goed blijven vasthouden.

Sander zet de motor in de achtertuin, de hoes van de tafel gaat eroverheen en dan is hij klaar voor zijn eerste nacht in Heemstede.

2 reacties:

rainman said...

gefeliciteerd met de aankoop van de bmw's. ik hoop dat deze motoren wel heel blijven voor marianne het zadel aanpassen dmv een uitholling of zoiets erin te maken zodat ze niet meer glijd. klitteband is ook een oplossing maar dan blijf ze weer vastzitten. is het niet mogelijk om de standaard te verbouwen dmv een lang hendeltje of zo. of er een pikken van een goldwing want die zijn vast elektrisch te bedienen

Zandmannetje said...

Je laat er geen gras over groeien zeg, gefeliciteerd met je aankopen.
Heeft Bas op zijn BMW niet een andere zijstandaard zitten.
Die zit verder naar achter, kun je wel bij vanaf het zadel.
Ga je nog iets doen met je PD tank, als je hem niet vol doet zit het gewicht lekker laag, en je kan meer meenemen als het nodig mocht zijn.
Het belangrijkste is wennen aan een BMW met zijn lange wielbasis, maar daar heb je nog kilometers genoeg voor.

Groeten Corné

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys