Thursday, June 5, 2014

De scheve toren van Pisa

Van Bracciano, Italie naar Massa, Italie

Laten we eens kijken waar we gisteren beland zijn. Op de informatieflyer die ik kreeg stond dat we aan een krater meer zitten dat ontstaan is door de Vesuvius. Dat meer wil ik zien dus in de ochtend loop ik er eerst eventjes heen.

Daarna ruimen we alles op en maken we ons klaar voor weer een lange dag.

De weg van vandaag lijdt ons binnendoor naar Pisa. De must see voor mij is de scheve toren van Pisa, die moet ik gewoon gezien hebben. We rijden rustig binnendoor, de omgeving is mooi dus we vermaken ons prima.

We lunchen in Toscane, dit gebied is ons al door veel mensen aangeraden. Die zeggen allemaal dat
Toscane het mooiste gebied van Italie is. Mooi is het zeker, het mooiste, ach dat weten we niet, we hebben niet alles gezien van Italie en we hebben ook al veel andere mooie dingen gezien.

Rond een uur of 16 zijn we bij Pisa. We moeten een paar 1-richtingsweggetjes door en dan staat hij er hoor.

Jammer dat de toren de verkeerde kant op helt. Zo zie je niet echt dat hij scheef staat maar op andere plekken mag je met de motor niet komen (OK hier mochten we ook niet parkeren maar we deden het toch even om de foto te maken). Na een paar foto's vind Sander het mooi geweest, hij heeft het niet zo op dit soort drukke plekken. Snel verlaten we via een andere set met 1 richtingswegen Pisa weer en rijden we door naar de camping.

Ook op deze camping krijgen we onze plek aangewezen. We zetten onze tent netjes neer op de aangewezen plek en gaan op zoek naar de WC's. Was toch wel fijn geweest als ze je vertellen waar die zijn? Daarna is het weer tijd voor nog een zelf gekookte maaltijd. We hadden gisteren groentes over en dat maken we vandaag op. Vandaag kookt Sander terwijl ik de tent inricht. We besluiten ook de fles wijn op te drinken die we in Zitsa, Griekenland gekocht hebben. Daarvoor moet ik wel eerst de camping afstruinen op zoek naar iemand met een kurketrekker want die hebben wij niet bij ons. Al snel zie ik een Nederlandse caravan waar een man buiten zit met een glas wijn voor zich en een fles met kurk op tafel. Prima die moeten vast een kurketrekker hebben. Die hebben ze en uiteraard mag ik even mijn fles openen. Daarna kunnen Sander en ik aan een portie pasta met heerlijke Griekse wijn.

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys