Tuesday, July 10, 2012

Romania day 4 - Arriving in Romania

English | Nederlands

Distance covered: 393,4 km
From Szeged (Hungary) to Lainici (Romania)

Wake up and try the showers. There's nobody yet, so it isn't too bad. After having breakfast and doing the dishes we leave. The bill turns out to be higher than expected. But there is not a whole lot we can do about it. At the Romanian border first our passports are checked. Next there is a luggage inspection, we are allowed to pass without check. Probably because it is too hot, too much hassle or just because the fact that they don't seem to speak any english.

Just after Timisoara we get some money (Hurray it's a normal ATM), have a short break and continue. Because there are no good picnic spots, we have lunch on a small town square. It is clouded so a bench in front of the church will do. As soon as we are finished the clouds disappear and the blistering sun reappears. Time to go!

We hit our first gravel road and have to stop for a herd of sheep. The sheppard urges his sheep to cross the road and waves friendly as we go along. Eventually we get to a Lidl, where we buy ourselves some ice cream, that we eat on the parking lot. With these temperatures it really is the best ice cream ever!

Just before the end of our route we spot something that looks like a campsite. There is a sign with a tent on it, underneath it, it states 3 RON. But there is no one to pay to.

First we cook. But once it starts raining we pitch our tarp for the first time, to cover the picnic table. It went quite smooth.

After dinner, Sander pitches the tent and I do dishes in the stream. It's already dark so we have to do everything with our headlamps. Once the tent is pitched, it is bedtime. Especially when we discover that we have to put the clock forward one hour. Just as we crawl into the tent, Sander asks: "are there bears here?". Goodnight :S

Aantal kilometers gereden: 393,4
Van Szeged (Hongarije) naar Lainici (Roemenië)

Wakker worden en de douches maar eens uitproberen. Er is niemand dus het is niet zo erg. Na het ontbijten afwassen en vertrekken en dan blijkt de rekening toch meer dan verwacht. Bij de Roemeense grens krijgen we onze eerste paspoort controle daarna mogen we door naar de kofferbakcontrole, het zal de controleurs ook wel te warm of teveel moeite geweest zijn want we mogen zo door (of is het het feit dat ze geen engels lijken te spreken?).

Net na Timisoara geld pinnen (hoera pinautomaat) en even pauze houden daarna gaan we weer verder. We lunchen in een parkje in een centrum bij gebrek aan leuke picnictafels. Het is bewolkt dus dan is een bankje bij een kerk ook goed te doen. Zodra we klaar zijn met eten trekt de bewolking weg en komt de zon in volle glorie terug, tijd om te vertrekken dus.

We vinden ons eerste gravel pad en moeten stoppen voor een kudde overstekende schapen. We pauzeren weer even op het gravelpad en rijden dan door naar de Lidl. Daar trakteren we ons op een ijsje die we op het parkeerterrein opeten. Met deze temperaturen is het echt het heerlijkste ijsje ooit!

Net voor het eind van onze route vinden we een wazig soort kampeerplaats. Er staat een bord met een tentje en eronder 3 RON echter is er geen hond te bekennen dus waar moet je betalen. We gaan maar eerst even koken, als het dreigt te gaan regenen zetten we snel boven de picnictafel even onze tarp op. Dat gaat best soepel.

Na het eten gaat Sander de tent opzetten en ik afwassen in de beek het is al donker dus alles moet met ons hoofdlampje. Als de tent staat is het bedtijd, helemaal als we ontdekken dat de klok een uur vooruit moet. Net voor we de tent in kruipen vraagt Sander: zitten hier beren? Welterusten :s

Monday, July 9, 2012

Romania day 3 - Back on the road

English | Nederlands

Distance covered: 538,1 km
From St. Pölten (Austria) to Szeged (Hungary)

I didn't sleep well last night because it thundered and because some creature stung me in my foot. At 6 o'clock I gave up trying to sleep and started cleaning the helmets, filling the Camelbaks and all that kind of jobs.

At 8:10 we arrived at the motor dealer. At first, it seems they don't really care to help us out. They don't have the rectifier in stock, they can order it but that will take 1 day and they immediately ask that's too long isn't it? Yes, to be honest it's too long to wait for, but maybe you can send it to Hungary or Romania? We are thinking for a solution and then, all of a sudden, the employee of the garage returns and says to us that he has in the shop a second hand Transalp, the same type as we have. He offers to sell us the rectifier of that Transalp. OK second hand is better than a broken one if we can test if that one works we agree on the deal. In return the employee wants our broken rectifier so he can put it in the Transalp they are selling. Fine no problem, so we swap the rectifiers, test it and the second hand one is for sure in better state than the broken one. We have to pay by cash (120 euro) so first I have to go to the bank. We pay, with a bit of a feeling that we are ripped off but what can we say? At least we can continue our adventure!

Soon it becomes very hot and that appears to be too much for my Garmin. The screen stops responding and shows a motorcycle with an orange aura and no more roads. Maybe falling of my bike broke it? Although it seemed to work fine yesterday.

In Hungary the first priority is arranging money. But how much do we need? First we check out a tank station to see how much 1 liter of petrol is. Combine the price with the distance we have to travel through Hungary and the consumption of the bikes and then we know how much we have to spend on petrol. We do the math during the lunch, we didn't see a bank or ATM yet but by change we find a nice park with a arbor and a bench, a perfect place to lunch! After lunch we have to find an ATM because we need petrol. We continue, when Sander says again according to Garmin there should be a bank at this location. I finally figure it out, a Posta is a bank! So we stop at the Posta. We're not even off the bikes and an old man comes shuffling along. The man talks and talks, off course we cannot understand any of it since he's talking Hungarian. I just nod, smile, say yes and really, meanwhile Sander goes to the Posta. Not even 5 minutes later Sander is back, and he has 27.000 Hungarian forints! The Posta hands you a piece of paper where you have to write the amount on. After then the employee ask you something in Hungarian, just nod and you hand over your bank pass, you'll get a machine back on which you enter your pin-code, meanwhile nod to everything the employee says or asks. And then you'll get the amount you wrote on the paper in the beginning! Don't ask how much euro it is, we don't know. The old man has left me but when Sander comes back, the old man returns as well. This time he has a letter with him. On the letter is a stamp of a doctor. We concluded, the old man was a doctor, was looking for a doctor or has been at the doctor.

Now we have Hungarian money we can go to the tank station and then continue the travel in direction of lake Balaton. Lake Balaton is a very pretty lake, we saw on the internet, but for a very long time we only saw some glimpse of the lake due to many trees and buildings. Finally we find a spot where we can park our bikes and look at the lake without paying a fee for parking or swimming. We have sadly enough not the time to swim since we want to catch up to our planned route. Swimming would have been great, it's very hot and my foot hurts when I walk or have to shift gears.

We dine at a parking place. Next to the parking place was a track, Sander tried it to see if we could find a nice diner place there but he got stuck in the mud. No nice diner place over there so we asked if we can make diner at the parking place of the fishery. After diner Sander helps me going backwards and all of a sudden my bike lies on the floor. A bit dull, but I think I tried to place my foot on a piece of lower level ground which I cannot reach. Pick up the bike (OK Sander has to do that) and we leave.

At 21 we are almost at the end of today's route, so we caught up the delay we had yesterday. Just before the end of the route we find a camping. It's still hot so a beer would be great. Unfortunately the camping bar is closed already so we won't get any beer. Let's check out the toilets then, number 1 has no toilet paper, number 2 has no lock, number 3 has toilet paper and a lock, not that the lock isn't that trustworthy. Let's check out the showers then as well. A room with a bench and 4 holes with a shower curtain and the shower head.. well there is no real head the water just pour's out. That will be fun tomorrow!

Aantal kilometers gereden: 538,1
Van St. Pölten (Oostenrijk) naar Szeged (Hongarije)

Vandaag niet zo goed geslapen omdat het onweerde en omdat ik in mijn voet gestoken ben. Om 6 uur maar opgegeven dat ik nog ga slapen en maar vast begonnen met helmen schoonmaken en waterzakken vullen.

Om 8:10 staan we bij de motorgarage, eerst lijken ze niet echt te willen helpen. Ze hebben de spanningsregelaar niet op voorraad en kunnen hem wel bestellen dat duurt een dag en ze vragen meteen dat duurt zeker te lang? Ja eigenlijk wel maar wij denken misschien kun je hem dan opsturen naar Hongarije of naar Roemenie. We zitten na te denken over een oplossing en opeens komt de medewerker van de garage terug en zegt ik heb hier wel nog een tweedehands Transalp uit jullie jaar te koop staan. We kunnen de spanningsregelaar uit die uitbouwen maar mag ik dan die van jullie? Je wil onze stukke spanningsregelaar? OK geen probleem. Dus omwisselen, uittesten en in ieder geval doet de andere regelaar een stuk beter zijn werk. We mogen enkel contant 120 euro afrekenen. Het gevoel dat je afgezet wordt maar ja je moet wat dus ik naar de bank geld pinnen en weer terug. We kunnen in ieder geval nu wel verder met onze reis.

Al snel wordt het bloedheet en dat blijkt teveel te zijn voor mijn Garmin. Het scherm reageert niet meer en mijn motortje heeft een oranje aura en geen wegen meer. Misschien dat er gisteren toch iets stuk gegaan is bij de valpartij? Ook al werkt de Garmin gisteren prima!

In Hongarije wordt eerste prioriteit geld halen. Maar hoeveel? Eerst een tankstation kijken wat de benzine kost, dan kunnen we uitrekenen wat we in ieder geval aan benzine kwijt gaan zijn. Dat doen we tijdens de lunch, een bank hebben we nog niet gezien maar bij toeval vinden we een mooi parkje met een prieeltje en een bankje. Daar lunchen we dan ook meteen. Daarna moeten we toch echt een bank vinden. Na de zoveelste keer dat Sander zegt volgens Garmin is hier een bank valt bij mij het kwartje, een ATM kennen ze hier niet maar het is de posta! Dus wij stoppen bij een Posta. We staan nog niet stil of daar komt opa aangeschuifeld. De man heeft een heel verhaal waar wij, uiteraard, geen snars van begrijpen. Ik knik en lach wat zeg ja en zo en Sander gaat ondertussen naar de Posta. Nog geen 5 minuten later komt hij al terug en jahoor met 27.000 Hongaarse forinten. Blijkt dat je op een papiertje mag opschrijven hoeveel je wil dan mag je je pasje geven, je pincode intoetsen op Hongaarse vragen Yes zeggen en je krijgt het gevraagde bedrag. Vraag ons niet voor hoeveel euro dat zien we thuis wel weer. Ondertussen is opa verder geschuifeld. Als we verder willen gaan komt opa terug met een brief deze keer. Daarop staat iets met een stempel van een doktor. Dus opa was een dokter, zocht een dokter of was bij de dokter geweest.

Nu we geld hebben en weer hebben kunnen tanken gaan we verder richting het Balaton meer. Moet super mooi van maar in het begin zien we er heel weinig van. Je moet overal betalen om te parkeren en tussen het meer en ons staan bomen. Uiteindelijk vinden we een plek waar we kunnen parkeren en het meer kunnen bekijken zonder entree voor parkeren of zwemmen te hoeven betalen. Jammer dat mijn voet zo zeer doet zodat ik moeilijk kan lopen en jammer dat we achter lopen op schema, we moeten door ook al is het meer mooi en het weer bloedheet.

We dineren op een parkeerplaats. Sander heeft een stuk off road gereden om te kijken of we daar konden eten maar nadat hij heeft moeten ploeteren in een modderpoel heb ik maar gevraagd of we op de parkeerplaats van een visplaats mogen koken. Na het eten helpt Sander me achteruit en daarbij val ik om. Echt best suf, waarschijnlijk was de grond net iets lager dan daarvoor en dan kan ik niet meer bij de grond, motor maar weer optillen en we kunnen vertrekken. Om 21 uur zijn we bijna bij het eindpunt van die dag en we vinden vlak ervoor een camping. Het is nog steeds bloedheet dus een biertje zal lekker zijn. Helaas is de camping bar al gesloten dus dat zit er niet meer in. Dan maar eerst plassen, WC 1 heeft geen WC papier, WC 2 heeft geen slot op de deur. WC 3 heeft wel alles hoewel het slot niet veel voorstelt. Ik ga meteen maar ff bij de douches kijken. Een ruimte met een bankje en 4 gaten met een douchegordijn ervoor en als douche gewoon het einde van een kraan (dus geen douchekop) dat wordt wat morgen!

Sunday, July 8, 2012

Romania day 2 - Break down

English | Nederlands

Distance covered: 405,7 km
From Hohenfels (Germany) to St. Pölten (Austria)

Where's my deodorant??? I did put it on the table at home but apparently, instead of putting it in my bag, I put it back in the closet.

The weather again is beautiful. Our stay at the hotel was including breakfast, and since we noticed just a bit too late that on Sunday everything is closed in Germany, we asked at the hotel if we could take some more bread for lunch. That was no problem at all.

Just before the Austrian border we stopped to fill our tanks once more (at 1 euro 65 a litre) just after the border we found out that the petrol is in Austria only 1 euro 34. Too bad for us.

We did lunch next to the Donau. Too bad that between us and the Donau are many trees, but what the heck we can say we did lunch next to the Donau!

After the lunch break Sander decides to hang the camera around his neck so we can make some pictures of the scenery that we are passing. On top of a mountain we stop to make some pictures.

Just as we want to leave Sander's motorbike doesn't want to start anymore. Thank god we have to go downhill, which makes it is easy to start the bike. We stop at the first tank station we come across. I go in to ask for a motorcycle garage, I'm aware it's Sunday but we want to sleep as close by as possible. The man at the station refers us to the ÖAMTC close by. That's the Austrian AA. Meanwhile Sander circles around at the gas station because when he stops the engine shuts down.

In the rush to go to the ÖAMTC I only put my Garmin on the cradle but forget to lock it to the holder. So after leaving at the first round-about my Garmin flies of the bike on the other side of the road. Sander sees it falling down, turns around quick enough to force the approaching truck to slow down and stop so it won't drive over my Garmin. I jump of the bike and pick it up. While I'm fixing it on the bike an ÖAMTC truck is approaching. It stops and driver asks if everything is fine. Yes no problem we were on our way to you guys! We take a little bit of highway and then arrive at the ÖAMTC. We are lucky and somebody is in. The man isn't quite sure what to do, luckily Sander is handy enough and together they discover that the rectifier is broken. The man makes every effort to help us out and searches on the internet for several Honda dealers. The largest one is in the direction of Hungary, so we decide to go there. The ÖAMTC guy gives us some contact spray, helps us once more to start Sander's bike and has a very useful tip, turn off the light so the motorcycle uses even less energy. With the lights off we can even let the bike run stationary. We better not go to the dealer by the highway because when we were at the ÖAMTC I found out that motorbikes need a vignette to drive on the highway.
We don't have such a vignette (we didn't plan for taking the highway) so better take the secondary roads to the dealer just to check out where it is and at what time it opens tomorrow.

Coincidentally there is an Austrian guy at the motorbike dealer, he's just looking around through the window. We talk a bit and he offers us to bring us to a campsite in the neighborhood. There we want to spend the night so we can arrive at the motorbike dealer tomorrow early in the morning. The campsite has free WIFI, beautiful showers and is next to a lake.

First we drink a beer to drown the sorrow, then pitch the tent and finally walk around the lake. During the walk we ran into a grill bar where we eat. The cook also knows people in the Netherlands and wonders where we are from. We talk a bit until our diner is ready.

Aantal kilometers gereden: 405,7
Van Hohenfels (Duitsland) naar St. Pölten (Oostenrijk)

Waar is mijn deo??? Heb ik blijkbaar klaargezet thuis en toen weer teruggezet das niet handig!

Wederom stralend weer. Bij het hotel hadden we inclusief ontbijt en omdat we te laat bedachten het is zondag gevraagd of we extra brood mee mochten nemen wat geen probleem was.

Nog niet voor de Oostenrijkse grens nog maar even tanken (a 1,65) om vervolgens te ontdekken dat in Oostenrijk de benzine 1,34 kost. Jammer dus.

We lunchen langs de Donau, tussen ons en de Donau staan wel veel bomen maar we hebben wel langs de Donau geluncht. Meteen maar even een plaspauze, ik zie een mooie kuil spring erin en wat blijkt? Staat vol met brandnetels.

Na de lunch hangt Sander zijn camera maar eens om zijn nek omdat we anders bijna geen foto's maken. Boven op een berg stoppen we om foto's te maken en daarna wil Sander zijn motor niet meer aan. Goddank moeten we bergaf dus krijgt hij de motor wel weer aan de praat. We stoppen bij het eerste de beste tankstation om te vragen of er ergens een motorzaak in de buurt is. We snappen ook wel, het is zondag alles is dicht maar als we weten waar hij is kunnen we vlakbij kamperen. De man verwijst ons naar de dichtstbijzijnde ÖAMTC, de Oostenrijkse ANWB. Ondertussen rijdt Sander buiten rondjes want stil staan dat trekt de motor niet meer. In de stress zet ik mijn Garmin niet vast en scheuren we de rotonde over richting snelweg en ÖAMTC. Op de rotonde stuitert de Garmin dus uit de houder. Sander ziet hem gaan en weet snel genoeg te keren dat een vrachtwagen moet stoppen en niet over de Garmin heen kan rijden. Ik raap hem op en wil weer verder gaan als ik wordt aangesproken door een net langsrijdende ÖAMTC, alles goed ik zeg jahoor we komen eraan! Bij de Raststätte aangekomen weet de ÖAMTC ook niet zo goed wat ze moeten, ze meten het een beetje na en Sander krijgt gelijk. Spanningsregelaar is stuk. De man doet alle moeite en zoekt 3 verschillende Honda werkplaatsen voor ons op. De grootste is richting Hongarije en daar moeten we ook heen dus dan maar die kant op. Verder geeft hij de zeer nuttige tip rijd zonder verlichting en daardoor liep de motor wel weer een stuk beter en kon hij weer stationair draaien. Wij maar even langs de snelweg meteen getankt, wat contactspray op de stekker van de spanningsregelaar en we kregen nog een start hulp en daar gaan we richting Honda werkplaats. Eerst maar even ontdekken waar hij zit en hoe laat hij maandag open gaat. We gaan maar niet meer over de snelweg want bij de ÖAMTC ontdekte ik dat je daar een vignette voor nodig hebt die wij niet hebben.

Aangekomen bij de motorgarage staat daar toevallig een Oostenrijker een beetje motoren te kijken door de ruit. Wij raken aan de praat en uiteindelijk wijst hij ons de weg naar een camping in de buurt. Daar gaan we maar overnachten. De camping heeft gratis WIFI, een mooie douche gebouw en staat aan een meer. Eerst maar even een biertje om het verdriet te verdrinken dan de tent opzetten en rondje meer lopen. Daar komen we een grill bar tegen waar we eten. De kok kent ook mensen in Nederland en vraagt waar we vandaan komen en we kletsen wat met hem.

Saturday, July 7, 2012

Romania day 1 - Departure

English | Nederlands

Distance covered: 731,4 km
Overall travel distance: 5809,4 km
From Nieuwersluis (The Netherlands) to Hohenfels (Germany)

It’s fantastic weather! First we go to motozoom to get some oil and, since we are there anyway and we forgot at home, tighten my mirror. When that’s done we enter the highway.

We had lunch at Real, we planned on eating Curry Wurz with Pommes like we always do in Aken. Unfortunately that’s not possible at every Real. So we end up at the sidewalk with a bag with rolls and the spreads from our panniers.

After the lunch we return to the highway. We saw some rain coming and lucky as we were there was also a parking place with a toilet building and a overhanging roof. We are less than half a second on the sidewalk in front of the toilet building and there comes a downpour! So we sheltered by the toilet building and 15 minutes later it was over and we could continue.

Our diner we had at a Gasthaus serving traditional dishes (but no Curry Wurz). The owner was a Greek and they also had some Greek dishes. The dishes we tried were very good! And there the beer we had tasted in this summer temperature also delicious!

After diner we still had to drive a little, but this time no highways anymore. We arrived at 21:15 at the hotel we had booked. Just grab some stuff and put in the room and then into town to get beer. It turned out there was no possibility to get beer in the village, not even a pub. After an hour walking around we decided to go to sleep.

Aantal kilometers gereden: 731,4
Totale reisafstand: 5809,4 km
Van Nieuwersluis (Nederland) naar Hohenfels (Duitsland)

Het is een superweertje! Eerst naar motozoom om olie te halen en mijn spiegel vast te schroeven en daarna de snelweg op.

Gelunched hebben we bij Real, we dachten er binnen Curry Wurz met Pommes te gaan eten zoals dat bij Aken ook kan helaas blijkt dat niet overal te kunnen. Zo eindigden we buiten op de stoep met een zak met broodjes en het beleg uit onze koffers en hebben we op de stoep broodjes gesmeerd.

Na de lunch terug de snelweg op. Toen we de regen zagen naderen was er gelukkig ook net een parkeerplaats langs de snelweg. We staan nog geen halve seconde op de stoep voor het WC gebouw geparkeerd en er komt een hoosbui! Geschuild dus maar bij het WC gebouw en 15 minuten later was het weer over en konden we verder.

Als avond eten Grieks gegeten bij een Gasthaus die traditionele schotels had (maar geen Curry Wurz). Het Grieks was wel zeer goed! En het biertje wat we erbij hadden smaakten bij deze zomerse temperaturen ook heerlijk!

Daarna enkel nog even binnendoor gereden naar het hotel wat we geboekt hadden. Daar kwamen we om 21:15 aan. Even wat spullen pakken en op de kamer zetten en dan het dorp in om bier te halen. Bleek echter niets in het dorp te zitten, niet eens een kroeg. Na een uurtje rondwandelen dan maar besloten te gaan slapen.

Back in the saddle

English | Nederlands

Let's go to Romania! Plenty of time to try out our new seats. Soon we will publish a brief report on this special trip.

Op naar Roemenië! Genoeg tijd om onze nieuwe zadels uit te proberen. Binnenkort verschijnt hier een kort verslag over deze bijzondere reis.

Friday, July 6, 2012

Stressed out

English | Nederlands

The final day before our trip to Romania and we still have SO many things to do, that the stress is almost killing.

Highest priority is obviously the seats and the retrieval of Marianne's motorbike. But also at work, things don't seem willing to cooperate. That's why we aren't leaving for Midlaren around noon, as planned. It's well after 14:30 when a stressed out Sander finally jumps into the car. Fortunately, it's fairly quiet on the road. So that, during the two-hour drive, the stress level can decline to an acceptable level.

At Raymond, we lose track of time to drink and chat a bit. But not for too long as we have to continue. As we are starving, we ask him if he might know a good snack bar nearby. On his recommendation we go to the Pieper in Zuidlaren. Which is the place to be. We quickly stuff ourselves with two small special chips. There's no time for real enjoyment, but they taste great. So definitely a recommendation!

At home we bang a piece of Wednesday leftover pizza in the oven. After only one bite taken, Sander's parents are standing in front of our door, to say goodbye. When the pizza is finished, we can finally finish our motorbikes. Meanwhile it already is 21:00.

Hup, first the seat on Sander's motorcycle, piece of cake. Next take the tool tubes of both bike. At home we discovered that the mounting of the tool tube on Marianne's motorbike is torn. Finally mount the top case rack on Marianne's bike. Goddamn that doesn't fit! SW-Motech has made a new rack for it's top cases. The so-called steel rack. Where the alu-rack is easily modified to fit the XL600V, the steel rack proves to be a lot harder. Ah, just forget it we'll go without a second top case. We really don't have time for these kind of issues.

Learning moment for today: we have to plan the departure of our big trip a whole lot better to prevent this kind of stress.

De laatste dag voor onze reis naar Roemenië en we moeten nog ZO veel doen dat de stress bijna te veel wordt.

Hoogste prioriteit heeft uiteraard de zadels en de motor van Marianne ophalen. Maar ook op het werk wil het allemaal niet meewerken. Waardoor er maar weinig terecht komt van ons plan om rond het middaguur, richting Midlaren te vertrekken. Het is al na 14:30 als Sander volledig gestressed de auto in springt. Gelukkig is het redelijk rustig op de weg. Zodat de stress, tijdens de ruim twee uur durende autorit, weer kan dalen tot een acceptabel niveau.

Bij Raymond, nemen we eventjes de tijd om iets te drinken en te kletsen. Maar niet te lang want we moeten door. Omdat we rammelen van de honger, vragen we nog wel even of hij misschien een goede snackbar in de buurt weet. Op zijn aanraden gaan we naar De Pieper in Zuidlaren. Dat schijnt een begrip in de omgeving te zijn. We bestellen er twee kleine speciale frietjes en proppen die naar binnen. Genieten is er niet echt bij, maar ze smaken prima. Dus zeker een aanrader!

Thuis aangekomen, gooien we nog een stuk van de van woensdag overgebleven pizza in de oven. Na amper een hap genomen te hebben, staan Sander's ouders op de stoep om afscheid te nemen. Als de pizza op is, kunnen we eindelijk de motoren af maken. Het loopt ondertussen al tegen 21:00.

Hup eerst het zadel op de motor van Sander, fluitje van een cent. Dan de tooltubes eraf. Bij thuiskomst hebben we namelijk ontdekt dat de ophanging van de tooltube bij de motor van Marianne is doorgescheurd. Tot slot het topkofferrek op Marianne haar motor monteren. Godverdomme dat past niet! SW-Motech heeft een nieuw rek voor haar topkoffers gemaakt. Het zogenaamde steel-rack. Waar het alu-rack nog betrekkelijk eenvoudig pas is te maken voor de XL600V, is dat voor het steel-rack een stuk lastiger. Dan maar zonder tweede topkoffer op vakantie. Dit soort geintjes kunnen we nu echt niet meer gebruiken.

Leermoment van de dag: het definitieve vertrek een stuk ruimer plannen, om dit soort stress te voorkomen.

Wednesday, July 4, 2012

No seats

English | Nederlands

Again to Midlaren. This time both by the car. Picking up our new seats and Marianne's motorbike. That is, they should be ready today.

We left work a little earlier today, as it still is an over 2 hours drive. Near Groningen we get a phone call. The sewing machine has broken down and the two seats aren't finished yet. Fortunately we made an appointment with some friends of Marianne to go dining in Groningen. So we didn't drive in vain, for over two hours.

Wederom naar Midlaren. Dit maal samen in de auto. De motor van Marianne en de nieuwe zadels ophalen. Tenminste, die zouden vandaag klaar moeten zijn.

We zijn iets eerder van ons werk vertrokken, want het is toch maar even ruim 2 uur rijden. In de buurt van Groningen krijgen we een telefoontje. De naaimachine heeft het begeven en beide zadels zijn nog niet klaar. Gelukkig hebben we voor de avond afgesproken om met een paar vrienden van Marianne in Groningen uit eten te gaan, zodat we gelukkig niet voor niets dik 2 uur in de auto hebben gezeten.

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys