Monday, June 18, 2012

Touratech Travel Event

English | Nederlands

Every year, Bart (designer at Touratech) invites, members of the Dutch GS Club to come and help with the GS Challenge / Touratech Travel Event. This year we traveled to the Black Forest to support him. And of course test our motorcycles / equipment and get some inspiration. Particularly the latter has proven to be successful.

It's Wednesday when we go to Germany. In the Netherlands we first take the highway. Near the German border we switch to the OnRoute motorcycle (GPS) map. But once we got the feeling we are not making any progress, we switch back to the Autobahn.

At first the weather is fine, but then it suddenly starts to rain. Because the sky looks is pretty light, we just decide to continue driving. Hoping that once it stops raining, our suits will dry quickly. At first, this is exactly what happens. But then it starts raining again. Eventually we are too wet to put on our rain suits. Near Karlsruhe, we've had enough and start look for a hotel.

The first hotel we visit is rather strange. We follow an asian lady, entering the door. After having climbed four stairs, we decide to ask where the reception is. Turns out there isn't any, you'll have to book this hotel in advance or something. So we are leaving again. Once outside it really starts raining. We drive to the closest hotel we could find in our Zumo. But once we see the pricelist, we decide to turn around and continue. 150 euros for a double room, WTF!

Drenched and fed up with rain we set our Garmin to go to hotel Sonne. It turns out to be a quite good hotel, where we can stay for a resonable price of just 65 euros (including breakfast). There's a carport where we can park our bikes. We take a shower and hang everything to dry. When we go out for dinner, there's no sign of rain anymore.

In the evening we watch the Dutch football team get their ass kicked by the Mannschaft.

The next day it's nice motorcycling weather. So we use the OnRoute motorcycle map to get from Karlsruhe to Niedereschach. Initially all goes well. Until we are literally sent into the forest. The so-called road is getting worse, till we encounter a closed road warning. We decide to turn our motorbikes around and try one of the other paths. But none of the other paths turn out to be the right one. After having turned the bikes for three times, we ignore the closed road warning which quickly get us back to a main road.

After arriving at Touratech we report to Bart. Pitch our tent. And go to the location where the Challenge will be. With BMW banners and Touratech ribbons we mark the trail. While doing so, Marco with his GS is pushed of the road, by a 4x4. Nice guys those Gestapo people. The next two days are entirely devoted to the GS Challenge. It kinda hurts seeing all those GSes (airheads in particular) taking part in the Challenge.

Back at the campsite we have spotted a worn Transalp, near our tent. It appears to be of a Swiss (Mathias Schmid), who has already made several long journeys. The motorcycle has some interesting modifications, which are worth considering. Such as the custom made jerrycans (that can hold 12 liter of extra fuel). Once at home let's reconsider...

Ieder jaar nodigt Bart (ontwerper bij Touratech), leden van de GS Club uit om te komen helpen bij de GS Challenge / het Touratech Travel Event. Dit jaar zijn wij afgereisd naar het Zwarte Woud, om hem daarbij te ondersteunen. En uiteraard om onze motoren / uitrusting te testen en inspiratie op te doen. Met name dat laatste is goed gelukt.

Het is woensdag als we richting Duitsland vertrekken. In Nederland pakken we eerste de snelweg, om in de buurt van de Duitse grens verder te rijden op de motorkaart. Als we het gevoel krijgen dat we niet erg aan het opschieten zijn, pakken we de Autobahn.

In eerste instantie is het weer prima, maar dan begint het ineens te regenen. Omdat de lucht er behoorlijk licht uit ziet, besluiten we gewoon door te rijden. Met het idee dat als het ophoudt onze pakken weer snel zullen drogen. In eerste instantie gebeurt dat ook. Maar vlak daarna begint het weer te regenen. Uiteindelijk zijn we te nat om nog onze regenpakken aan te trekken. In de buurt van Karlsruhe zijn we er klaar mee en gaan op zoek naar een hotel.

Het eerste hotel dat we tegenkomen blijkt nogal vaag. Samen met een aziatische dame, lopen wij de deur binnen. Als we na vier trappen opgelopen te hebben, vragen waar de receptie is, blijkt die er niet te zijn. Het is de bedoeling dat je dit hotel van te voren boekt of iets dergelijks. Dus wij maar weer naar buiten. Het begint nu echt te hozen. Dus we rijden naar het eerst volgende hotel dat we in de Zumo kunnen vinden. Als we de prijslijst gezien hebben, besluiten we maar weer verder te gaan. 150 euro voor een tweepersoonskamer, WTF!!

Doorweekt en klaar met de regen stellen we de Garmin in op hotel Sonne. Blijkt een prima hotelletje te zijn, waar we voor de schappelijke prijs van 65 euro (incl. ontbijt) kunnen overnachten. De motoren kunnen overdekt gestald worden. Na heerlijk gedouched en alles te drogen gehangen te hebben is er, als we op zoek gaan naar het avondeten, geen regen meer te bekennen.

's Avonds zien we hoe het Nederlandse elftal op de klote krijgt van die Mannschaft.

De volgende dag is het mooi motorweer. Dus rijden we op de motorkaart van Karlsruhe naar Niedereschach. Dat gaat aanvankelijk prima. Totdat we letterlijk het bos ingestuurd worden. De zogenaamde weg wordt steeds slechter tot we een geslotenverklaring tegenkomen. We besluiten de motoren te keren en de andere paden te proberen. Maar geen van de gekozen paden blijkt de juiste weg. Na drie keer de motoren gekeerd te hebben, negeren we de geslotenverklaring en komen al snel weer op de doorgaande weg.

Bij Touratech aangekomen, melden we ons bij Bart. Zetten de tent op. En gaan naar de locatie waar de komende twee dagen de proef verreden zal gaan worden. Met BMW spandoeken en afzetlint wordt het parcours gemarkeerd. Marco wordt daarbij nog eventjes, door een 4x4, met GS en al de afgrond in geduwd. Fijne jongens die Gestapo. De twee dagen die volgen staan volledig in het teken van de GS Challenge. Doet best wel even zeer om al die GS-en (met name de 2-kleppers) te zien rijden.

Op de camping hebben we, vlak bij onze tent, een afgetrapte Transalp gespot. Hij blijkt van een zwitser te zijn die al meerdere grote reizen heeft gemaakt. De motor heeft een aantal interessante aanpassingen, zoals op maat gemaakte jerrycans (goed voor 12 liter extra), die het overwegen waard zijn. Thuis nog maar eens goed over nadenken...

0 reacties:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys